۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۲۹۴

هرمزگان| ۲۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود

هرمزگان| ۲۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: در هفته بسیج دانش آموزی ۲۳۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و خدمات رسانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری در نشست با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر اظهار داشت: حضور میلیونی مردم شریف از سراسر ایران و دنیا در پیاده روی اربعین نشان از وحدت و همدلی و اخوت داشت و از همه مهم تر شعار هیهات من الذله و مسیر طی شده توسط امام حسین علیه السلام است.

وی ادامه داد: مسیر امام حسین علیه السلام مسیر امر به معروف و نهی از منکر است که بزرگترین فرائض است و همه فرائض در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در دریا است.

فرمانده سپاه امام سجاد بیان کرد: خدا را شاکریم که امسال هم به مناسبت هفته پر افتخار بسیج دانش آموزی که یادآور تلاش های 36 هزار شهید دانش آموز است و این نشاگر این است که دانش آموزان ما در دانشگاه انسان ساز دفاع مقدس پله های ترقی را طی کردند و بزرگترین مدارج علمی شهدای دانش آموزان رسیدن به وصل الی الله و شهادت است.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان 171 شهید دانش آموز داریم که با الگو گرفتن از حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و مسیر صد ساله را یک شبه طی کردند.

سالاری تصریح کرد: به واسطه هفته بسیج دانش آموزی  این توفیق را داریم بیش از 230 برنامه در سراسر استان برگزار شود که شامل برنامه های فرهنگی ، ورزشی ، خدمات رسانی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا است.

وی عنوان کرد: در اولین روز از هفته زنگ ایثار در تمام مدارس استان به صدا در خواهد آمد تا فراموش نکنیم که هر چه داریم خون بهای این شهدا است.

سالاری تاکید کرد:برگزاری یادواره شهدای دانش آموز ، اکران فیلم های دفاع مقدس در مدارس، برنامه های محرومیت زدایی، کاشت درخت، دیدار با نماینده ولی فقیه و مسئولین استان و شهرستان ها و ارائه پیشنهادات دانش آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، برنامه فرهنگی نامه ای به شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی که پیش بینی شده است و دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از برنامه ها در این هفته است.

وی بیان کرد: مهم ترین برنامه حضور همگانی در راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان است که برای پرشور برگزار شدن آن هم برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه اسلام اظهار داشت: یکی از برنامه های خیلی خوب که مورد استقبال دانش آموزان هم قرار گرفته است اردوهای راهیان نور است که امسال بیش از 5 هزار نفر از دانش آموز را بنا داریم به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان هم به راهیان نور دریایی اعزام می شوند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات